Sheniva Wijnerman (24):
next up? Tassenateliers in Milaan en New York bezoeken @wijnermann
Wat is je het meeste bijgebleven van het Amsterdam Fashion College?
“Tijdens het Amsterdam Fashion College heb ik geleerd meer grensverleggend te ondernemen. Je krijgt veel informatie over de modebranche en het ondernemerschap zelf, maar er wordt ook veel aandacht besteed aan je persoonlijke ontwikkeling. Ik heb mijn ware ik beter leren kennen door dit programma.” “Het college van Anbasja Blanken over personal branding. Dat was echt een kippenvelmoment. Ze is voor mij de definitie van dream it, dare it, do it. Anbasja is letterlijk midden in de jungle opgegroeid. Toch heeft ze het allemaal voor elkaar weten boksen: haar eigen kledinglabel ALA Blanka, stage bij Viktor & Rolf, exposities, design alumni bij het MOAM Collective, winnares van het Global Denim Award 2016 and the list goes on.”
Sheniva werkt als Sales Specialist, na werktijd is ze aan het patroontekenen of te vinden — als een echte fashion trendwatcher — achter haar laptop om de nieuwste modetrends te ontdekken. Sheniva is vastbesloten en ambitieus.
“Ik ga voor een loopbaan als designer. Ik wil mijn eigen tassenlijn ontwerpen. Ambacht is mijn passie. Dit jaar staat in het teken van
netwerken en mijn kennis vergroten. Ik wil zoveel mogelijk tassenateliers bezocht hebben. Next up: Milaan en New York. Uitvoeren van een
marktonderzoek is een goede manier om de potentie van je bedrijf te onderzoeken. Maar, no rush. Ik heb grote ambities en wil dit goed
aanpakken. Ik wil een sustainable merk neerzetten met een limited editon-collectie. Dat heeft veel voet in aarde. Ik houd de laatste trends en
mode evenementen in de gaten om goed op de hoogte te blijven.” “Ondernemen vraagt om een flinke dosis zelfvertrouwen en een can do mentaliteit.”
“Ik ben regelmatig aan het trendwatchen via sociale media. Ik kies er bewust voor om diverse sociale media profielen te volgen voor een
bredere kijk. Ik haal enorme inspiratie uit de profielen van @OMYBAGAMSTERDAM, @OMARMUNIE, @LEER.ATELIER en @CULTGAIA. Als ik een bepaald kledingitem of kleur vaker in mijn feed zie verschijnen, dan is dit voor mij het teken dat dit een nieuwe trend zal
worden. Mijn kledingkast zit ook propvol met wat nieuwe, maar vooral oude fashion items. Dit mix & match ik lekker door elkaar, want hey,
sustainability is key.”
Wat is jouw grootste uitdaging in je business?
“Omgaan met alle uitdagingen van het ondernemerschap. Mijzelf blijven uitdagen. Alle stappen die komen kijken bij het oprichten van een bedrijf zijn nieuw voor mij. Het blijft altijd de vraag of de volgende stap ook daadwerkelijk gaat lukken. Ondernemen vraagt om een flinke dosis zelfvertrouwen en een can do mentaliteit. De Alumni Community bijeenkomsten en adviesgesprekken trekken mij meer uit mijn comfortzone. Ik ga uitdagingen met mijzelf aan en bereik mijn plannen. Ik ben zo nieuwsgierig wat er me allemaal nog te wachten staat!”